tisdag 19 augusti 2014

"Det var lite konstig"

(Idoff gjorde en bra match men det var ett långskott i andra perioden som blev matchens snackis. FOTO WWW.HOCKEYMEDMARIEHALLMAN.SE)

Nick Angells 4-3- mål till Västerås, eller snarare Sebastian Idoffs bjudning på den lösa ispucken från  halva planen blev en rejäl snackis efter matchen.

Nu var det ju träningsmatch så det det går ju att skratta åt och Idoff är rätt skön så han bjöd bra på sig själv efter matchen.


Men vad hände då?

Ja enligt Nick Angell som jag pratade med efter matchen så hände följande:

-Ingen aning! Jag försökte passa till Mathias Bromé, så att han ska få ett friläge men han har inte riktigt koll på att passningen kommer... de andra killarna skojade med mig efteråt men jag tycker det var ett bra skott faktiskt, ha, ha.

Ah men pucken bara gleeeeed ju över isen och sedan in mellan Idoffs benskydd?
-Ja men jag tog sikte på krysset där nere, he, he. Närå jag skojar bara, det var lite konstigt och jag firade inte målet heller utan hoppade in i båset, det var lite pinsamt faktiskt, ha, ha.

Jag pratade inte med Idoff själv om målet men det gjorde LT och så här säger han till Länstidningen, bland annat:

-De skickade iväg en icingpuck. Jag försökte bara kylig och täcka av (med benskyddet) för att pucken inte skulle toucha målburen men då missar jag stopen och då tar den på min fot och in. Det var rätt skämmigt, ha,ha men det var ju kul att killarna fick göra mål så det blev lite revansch sedan,

Idoff konstaterar också, apropå hur långt bort Nick Angell stod att:

- Det här var nog rekord i meter, 60 meter kanske, tror jag, ha, ha.

Kolla gärna i LT:s intervju hela intervju med Idoff som ni hittar på den här länken.  Bra surr så ta gärna en titt som sagt.

Jag frågade föresten Nick Angell (som gjorde ett mål och hade tre assist) vad han tyckte om SSK och fick det här svaret:

-Jag var imponerad. De har ett riktigt bra lag och deras tredje mål i andra perioden tror jag det kom (= Victor Ahlströms 3-2 mål) , var riktigt fint. Ett bra passningsspel. Man kan säga att de spelar ganska bra och borde vara nöjda med sitt spel som det ser ut så här. Jag tycker de ska vara nöjda med sin insats.

Apropå Angell så hade han gått ner tio kilo över sommaren. En personlig tränare med "helvetespass" och striktare diet låg bakom förvandlingen.

Nu var ju inte Angell tjock förra säsongen heller men tio kilo är borta (10 kilo valspäck som han själv sa med glimten i ögat) och nu känner han sig lättare och rörligare.

Han var bra redan förra vintern i Karlskrona och kommer vara viktig för VIK i vinter! Eller som han själv sa "look good, feel good, play good".

Inga kommentarer: