fredag 24 oktober 2014

" Vi får se vad som händer, jag har ingen aning!''


(Peter Nolander. FOTO WWW.HOCKEYMEDMARIEHALLMAN,SE/ARKIV)

Det var ju inte bara Sebastian Idoff som fick veta att han inte var välkommen till fredagens träning. Detta fick även lagkaptenen Peter Nolander höra under torsdagskvällen. Vad som händer nu?

-Ingen aning. Jag vet helt ärligt inte. Vi får se vad som händer för jag har ingen aning, säger Peter Nolander till bloggen.


Vi snackade lite i eftermiddags och Peter kunde bara konstatera att han, liksom Sebastian Idoff, kallades in till tränaren Janne Karlsson efter matchen mot Malmö i torsdags.

Under mötet fick Nolander veta att SSK var missnöjda med hans insats och att han inte var välkommen till träningen under fredagen.

-Sedan vet jag inte, säger han när jag frågar vad som gäller nästa vecka.

Nolander lägger även till att:

-Jag var verkligen sugen på att jobba ännu hårdare. Jag har gått ner ett antal kilo sedan i somras, har jobbat hårt, trivs i SSK och ville hemskt gärna knyta näven i fickan och jobba ännu hårdare och ge allt jag kunde för att visa att jag fortfarande har mycket hockey i mig. För det tycker jag att jag har.

Vad händer nu då? Får du träna på måndag?
-Jag vet inte. Vi får se vad som  händer, jag har ingen aning men jag utgår från att SSK hör av sig om detta, sedan får vi se hur det blir.

Jag såg en uppgift om att du bett att få leta annan klubb?
-Jasså, nä så är det inte. Jag stannar helst i SSK och jobbar ännu hårdare för en plats. Vi får se hur det blir.



Inga kommentarer: