lördag 15 november 2014

"Det här var min dröm och den tog någon i från mig"

(AIK-ikonen Peter Gradin får lämna tillsammans med Thomas Fröberg/ARKIV FOTO WWW.HOCKEYMEDMARIEHALLMAN.SE)

Jag tog ett snack med Peter Gradin också, Gradin som nu (tillsammans med Fröberg) efterträds av Peter Nordström, eller Norda som den förre Färjestadsstjärnan också kallas.

Nordström har ju som mest tränat ett division ett lag (Forshaga) och  Gradin ville inte ge några "tips " till den nya tränaren. Det behövs inte menade AIK-ikonen och numera sparkade AIK-tränaren Gradin



Som kunde konstatera att ..

- Det blir ett vacum, man är besviken mest, efter att ha fått sparken

Samt att

.- Misstag som har gjorts har kostat oss väldigt mycket. Dessutom måste alla förstå var vi spelar någonstans. Vi måste spela enklare än man har gjort så här långt för det här var min dröm och den tog någon ifrån mig  - jag gjorde det lite själv genom att köra åt helvete me med gräsklipparen det känns surt, eller jävligt surt måste jag säga, är Peter Gradins kommentar.

Gradin menade även att : 
"Var och en måste spela enklare än man har gjort" och  att  AIK hade "för många som inte har spelat på den här nivån

Om han med facit i handen ångrar något? Definitivt  inte men han är arg:

- Jag är förbannad! Det här är och har varit min klubb i hjärtat. Jag har drömt om att få träna AIK i många år sedan är det någon som sparkar bort bena och det kanske inte är så att felet var vårat. Vi har gjort det vi kunde men det dög inte.

Klicka på länken om ni vill höra intervjun, som även finns på Youttube

(Copyright www.hockeymedmariehallman.se)



Inga kommentarer: