tisdag 10 mars 2015

Säsongen över för DIF

(Henrik Eriksson deppar över tidig slutspelsorti. FOTO JOHAN SAHLÉN)

0_1 efter 2.10 och 0-2 efter 02.54. Sedan var det tydligen över – enligt de rapporter jag hittar på nätet.

Marcus Sörensen reducerade visserligen 13.41 i andra men det räckte inte. Luleå fick in 1-3 i slutminuterna också.


Efter 2-0 i matcher till Luleå är det således slutspelat för DIF den här säsongen.

Så här summerade tränaren Hans Särkijärvi de två play-in matcherna för DN.se.

”Ödesdigert att ge bort två mål redan där. Trots att vi haft svårt att göra mål har vi lyckats hitta vägar att leva i matcherna. Så var det i kväll också, men totalt sett var det lite av pojkar mot män mot Luleå.”

(Jocke Eriksson  FOTO JOHAN SAHLÉN)

Och så här summerar lagkaptenen Jocke Eriksson, även han för DN.se

”Luleå var det bättre laget över två matcher. Vi är lite valpiga fortfarande. Jag vill påminna om den resa vi gjort på 13 månader och att vi fortfarande haft en hel del allsvenska spelare i laget

Jocke ska visst även ha aviserat att han lägger skridskorna på hyllan efter en minst sagt stark sejour i DIF. Micke Samuelsson verkar också inne på att byta jobb.

Kul som fan att Sörensen fick göra mål igen jag misstänker att han kommer testas under Tre Kronors träningsmatcher under våren.

Jag ska upp och jobba om tre och en halv timme så jag stannar där. Får återkomma med en summering lite längre fram.


Inga kommentarer: