lördag 4 april 2015

" Vi har underpresterat något djävulskt"

(Jonas Engström.- FOTO WWW.HOCKEYMEDMARIEHALLMAN.SE)

Jonas Engström fick avsluta grundserien skadad, en skada som höll i sig hela kvalserien också. 

Han har istället suttit under matcherna på pressläktaren för att hjälpa tränarna med statistik samt har där våndats och haft ont i magen över att inte kunna bidra.


Jag tog ett snack med honom om  sömnlösa nätter,  osäkerhet, de som nu  drabbas värst (inte spelarna), ångesten av att sitta vid sidan av och inte kunna bidra, fansens frustration, när och varför det började gå snett, när lavinen av fel började  och varför de inte fick ihop det som ett lag en endaste gång under säsongen.  

Plus vad han tror är viktigt inför framtiden. ”Jävligt viktigt att vara överens om vad som är rätt och fel nu och utvärdera noga.”

Klicka på inslaget så går intervjun i gång.



(COPYRIGHT BILD O LJUD:  www.hockeymedmariehallman.se. Om du inte får upp inslaget, så finns det att lyssna på här, på Youtube också.)


Jag har mina egna tankar och åsikter om varför detta gick åt skogen, byggt på vad folk sagt till mig under hela vintern. Jag  kommer återkomma  en annan dag om deta.

Inga kommentarer: