tisdag 21 juli 2015

Snart dags för ispremiärer...

Nu börjar det närma sig! Lagen börjar samlas och göra fystester mm och snart är det ispremiär.

Så här kör AIK, DIF och SSK sina ispremiärer:


AIK: är först ut då man bjuder in fansen till den första isträningen, på Hovet, den 29 juli. Det blir (enligt AIKs hemsida) spelarpresentation samt skillscompetition på isen + autografskrivning efteråt och glass till kidsen. Dörrarna öppnar 17.30 (entré 15, gratis inträde). Mer info finns här.

DJURGÅRDEN: Presenterar spelarna på Tele2 arena den 1 augusti, i halvtid, när DIF fotboll tar emot Häcken. Den 4 augusti är det öppen träning på Hovet. Dörrarna öppnar 17.30 (entré 15) och träningen startar 18.00. Även här skrivs det autografer och presenteras spelare mm. Mer info här.

SSK: har traditionsenligt första ispass inför publik söndag 2 augusti. Ispasset börjar 16.00, dörrarna öppnas vid 15. Jag har inte hittat så mycket info men antar att det blir spelarpresentation och autografer även här (som vanligt) bland annat.

Jag har inte riktigt bestämt mig hur jag ska bevaka hockeyn i år. Något blir det men det beror lite på andra jobb bland annat. AIKs ispremiär missar jag hur som helst, är på resa den dagen. De andra två återstår att se. Ska dock försöka hålla telefonkontakt då jag inte kan vara där. Vi får se vad det blir helt enkelt!














Inga kommentarer: